0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Realitystjerne møder hård kritik for at sælge blegecremer i Nigeria

Den amerikanske realitystjerne Blac Chyna møder stor kritik på de sociale medier, efter at hun i samarbejde med firmaet Whitenicious har lanceret et nyt blegende hudprodukt i Nigeria. Flere nigerianske kulturpersonligheder beskylder hende for at kapitalisere på den internaliserede racisme i Nigeria.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Blac Chynas creme gør huden lys og koster 1.641 danske kroner for 100 gram. Pr-foto

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Huden er et lærred, vi har udsmykket, pyntet og malet på i tusindvis af år, og huden har gennem historien været en kampplads for skønhedsidealer og samfundshierarkier.

I øjeblikket er hud omdrejningspunkt for en debat om de populære cremer, der får mørk hud til at tage sig lysere ud. Produkter, som er populære i lande som Indien og Kina og i flere afrikanske lande. I Nigeria er hudblegning udbredt, og produkterne er populære især hos kvinder, men mænd bruger dem også.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement