I oplevelsesøkonomien, hvor nyhedsmedier, reklamevirksomheder og politikere konkurrerer om vores opmærksomhed via clickbaits, lokkende billeder og provokerende overskrifter, har vi mere information til rådighed end nogensinde før. Vi kan klikke, scrolle, tjekke og like alt muligt på alle mulige platforme 24 timer i døgnet.
Den uendelige informationsmængde møder dog den endelige opmærksomhed, der stadig er begrænset af biologiske og psykologiske forhold, og man kan hurtigt blive fortvivlet over alle de måder, hvorpå denne knappe ressource ødsles bort.
Mit forslag er derfor, at vi bruger julen, der som bekendt er hjerternes fest, til at bruge opmærksomheden på en klog og kærlig måde.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her