Pigebarnet er svært behåret og det, hun så omsorgsfuldt holder i favnen, er en klon mellem fødder, yver og trutmund. Det til trods trøster pigen skabningen i Patricia Piccininis skulptur 'The Comforter' fra 2010.
Foto: Arken

Pigebarnet er svært behåret og det, hun så omsorgsfuldt holder i favnen, er en klon mellem fødder, yver og trutmund. Det til trods trøster pigen skabningen i Patricia Piccininis skulptur 'The Comforter' fra 2010.

Kultur

Mutanterne har indtaget Arken: Der er stof til eftertanke, hvis du ikke kløjes i ækelheden undervejs

Med sine hyperrealistiske skulpturer udfordrer australske Patricia Piccinini beskueren, der mødes af både mutanter, kropsåbninger og store, våde øjne.

Kultur
FOR ABONNENTER

Den yndige lille pige har rejst sig op i sengen og skal netop til at gengælde de kærtegn og knus fra ’Den velkomne gæst’, som også er værkets titel. Men denne gæst ligner langtfra menneskebarnet. I stedet for hænder og fødder har væsnet nemlig en form for lange, sammenvoksede kløer, mens den spinkle krop er næsten dækket af pels.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce