Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Pr Foto
Foto: Pr Foto
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Henrik Palle: Dyne-Larsen var konge af den tidlige danske tv-reklame

Den nu afdøde jyske lagenpusher udnyttede tv-mediet med sin direkte og uforstilte henvendelse til kunderne. Og det virkede, skriver Henrik Palle i denne kommentar.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da TV 2 tilbage i efteråret 1988 bød seerne indenfor til en verden af ’alt andet end DR’, var tv-reklamer faktisk en del af fornøjelsen. Dansken havde i så lang tid måttet undvære det, som for tv-seere i de fleste andre lande var forstyrrende, støjende og irriterende afbrydelser mellem programmerne. Så man tog det til sig, som var det indhold på linje med ’Lykkehjulet’, de nye ’Nyhederne’ og ’Eleva2ren’, for nu blot at nævne noget af de tidlige signaturprogrammer fra kanalen.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden