0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

2 hjerter: Anmelderen følte sig som blind, spedalsk og vantro på umorsom Leonard Cohen-udstilling

To kunstinstitutioner i København er gået sammen om at vise en canadisk hyldestudstilling om den afdøde sanger og poet Leonard Cohen. Det er der kommet en virkelig velproduceret udstilling ud af. Til gengæld er hyldesten fuldstændig ukritisk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Richard-MaxTramblay
Foto: Richard-MaxTramblay

Leonard Cohen-udstillingen er så uhumoristisk, at den næsten bliver ufrivilligt komisk.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mikrofoner hænger ned fra loftet i kunstforeningen Gl Strand. Og et kor nynner Leonard Cohens af alt for mange kunstnere gennemhullede sang ’Hallelujah’ fra 1984. Jeg sætter mig på den hesteskoformede bænk under mikrofonerne og nynner med og mærker en basagtig summen under mig, som får det til at kilde i røven. Installationen befinder sig lidt performance-design-agtigt imellem at være et digitalt projekt og en interaktiv installation. Et kunstværk er der ikke tale om.

I rummet ved siden af afspilles en serie covernumre af Cohens sange, af sangere, som jeg kan konstatere – så langt jeg lige får researchet mig igennem – er fortrinsvis hvide og canadiske musikere og et par danske. »Hvor er Drake