0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gamle spil og film om globale pandemier får pludselig nyt liv

Coronavirussen kan være årsag til, at gamle spil og film om sygdom oplever fornyet interesse. ​

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I 'Contagion' bidrager en uafhængig journalist til panikken med sine konspirationsteorier om det statslige Center for Disease Control.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hvad har det otte år gamle mobilspil ’Pandemic Inc.’ og den ni år gamle hollywoodfilm ’Contagion’ tilfælles? Begge er de blevet ekstremt populære i det seneste par uger, hvor coronavirussen har spredt sig til flere lande verden over.​

Hver gang der er et udbrud af sygdomme, ser vi en stigning i antallet af spillere

Mobilspillet ’Pandemic Inc.’ handler om, at spilleren skal skabe en sygdom, der skal udrydde menneskeheden. Man kan vælge forskellige former for infektionstyper, misinformationer, samt hvor sygdommen skal udspringe. For en uges tid siden var spillet det mest downloadede i den kinesiske app-store. Nu ligger spillet også i toppen af salgslisterne i Rusland, Storbritannien samt en række andre lande i Europa.

En stor del af særligt de kinesiske spillere lader deres selvudviklede pandemi udspringe i Kina.

Ndemic Creations
Foto: Ndemic Creations