0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fransk komedie med en vidunderlig Juliette Binoche bliver aldrig rigtig sjov

Kvindefrigørelsen i kølvandet på ungdomsoprøret i 1968 tages under komisk behandling i fransk film, der er lige lovlig fjollet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Kilde: FILMBAZAR

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Egentlig er fortidens husholdningsskoler, hvor unge piger blev opdraget til at blive gode hustruer, ikke noget at grine ad.

Men Martin Provost udstiller datidens absurde forestilling om, at kvindens kald i livet var at være en god kone, i en komedie, der flimrer rundt mellem klassisk komedie og fjollet lystspil, men ender som en musical. Det er ikke helt til at blive klog på, hvor den egentlig vil hen.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere