0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

På Refshaleøen i København kan du lige nu se kunst til tiden. Og ja, det involverer lyserøde penisser

Langt ude på Refshaleøen byder Copenhagen Contemporary på to udstillinger, der i den grad taler til og om tiden. Emnerne er magtstrukturer, køn, seksualitet, race, identitetsforhold – og kampen for ændringer. Med eller uden pink penisser til hjælp.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
David Stjernholm.
Foto: David Stjernholm.

David Shrigley lader sine lyserødstribede orme rejse sig med jævne mellemrum, pustet op af den rene luft og mere morsomt end klassisk mandigt. Selv siger Shrigley, at det handler om ormen som metafor og nyttedyr.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Copenhagen Contemporary leverer så meget kunst til tiden. Både coronatiden, protesttiden og sommerferietiden. Det gælder først og fremmest udstillingen ’In Focus: Statements’, der får lov til ikke bare at sprede sig gennem hele Copenhagen Contemporarys enorme bygning, men ligefrem skvulper over og indtager nærområdet i en sådan grad, at man bliver må udstyres med et skattekort for at finde det hele.

Ude i den friske (og smittefri) luft er der plads til så store armbevægelser som dem, den canadiske forfatter (til blandt andet bogen om ’Generation X’) Douglas Coupland har brug for, når han skaber serien ’Slogans for the 21st Century’. For det slogan, han bidrager med, fylder hele 28 meter på hver led og opfordrer til, at vi gemmer og bevarer alt, der ikke kan downloades.

Hvordan et ældre værk kan få fornyet betydning, selv efter kunstnerens død, er Félix González-Torres’ bannerværk ’Untitled (Portrait of Austrian Airlines)’ fra 1993 et eminent eksempel på. Fleksibiliteten havde González-Torres allerede indtænkt i den kunstneriske produktion, der stoppede alt for tidligt, idet han døde af aids, kun 38 år gammel.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts