0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Det er »virkelig klogt«, at kinesisk techgigant bruger tidligere DR-vært

Der er grund til at være skeptisk over for Huaweis nye YouTube-kanal til børn, mener ekspert. Venstres udenrigsordfører vil have børne- og undervisningsministeren ind i sagen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Agnete Schlichtkrull / DR
Foto: Agnete Schlichtkrull / DR

Tommy Zwicky er kendt for at skabe 'Ultra Nyt' på DR. Han forlod programmet på grund af uenigheder med ledelsen.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er »virkelig klogt« af Huawei at bruge Tommy Zwicky, der er profileret inden for lige præcis nyheder og oplysning til børn og unge, siger adjunkt Thomas Enemark Lundtofte, der har forsket i børns brug af apps og tablets.

Den kinesiske telekæmpe Huawei lancerer fredag en ny YouTube-kanal rettet mod danske børn. Og til at stå i spidsen for kanalen og også beværte det første program, ’Tech med Tommy’, bruger Huawei sin nye kommunikationschef, Tommy Zwicky. Han er manden, der i sin tid grundlagde det roste ’Ultra Nyt’ på DR og siden blev redaktør for Børneavisen hos JP/Politikens Hus.

Uanset om det så reelt er for at oplyse danske børn eller snarere for at sælge 5G-netværk og mobiltelefoner, kan Enemark Lundtofte sagtens forstå, at den omdiskuterede kinesiske virksomhed har brug for at modvirke det ganske kritiske billede af virksomheden, der har bredt sig i Vesten de seneste år med gentagne anklager om spionage og tætte kontakter til den kinesiske regering.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce