Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Jun Reetz (AP)
Foto: Jun Reetz (AP)

Opkøb. Bogkæden Kinokuniya har opkøbt 90 procent af første oplag af Murakamis nye essaysamling.

Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Japansk bogkæde køber helt oplag af Murakami i selvforsvar

Bogkæden Kinokuniya har købt 90 procent af første oplag af Haruki Murakamis nye bog.

Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hos den japanske kæde af fysiske boghandler Kinokuniya er man godt trætte af online boghandlere som Amazon, der har sat sig på store dele af bogsalget.

Derfor har de taget ekstraordinære midler i brug forud for lanceringen af den verdenskendte japanske forfatter Haruki Murakamis nye bog.

Bogkæden sætter sig på hele 90 procent af det første oplag af Murakamis nye essaysamling, som udkommer 10. september på japansk. Det betyder, at den 66 butikker store kæde står til at købe 90.000 ud af de i alt 100.000 eksemplarer i oplaget, skriver The Guardian.

E-BØGER

»I kampen mod online boghandler, er bogforretninger over hele landet nu nødt til at stå sammen i forsøget på at puste nyt liv i det konventionelle marked for salg af bøger«, siger en talsmand for Kinokuniya.

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden