0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

'Den hemmelige kvinde' er underholdende, men ugebladskulørt

Politikrimi-makkerpar byder ind med ujævnt og meget langt forsøg på en kærlighedskrimi.

Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det er ren idyl, solskin, havblik og sommer på Christiansø, det yderste af kongeriget mod øst. Her har Louise slået sig ned som værtshusejer og kæreste med forfatteren Joachim. Men så midt i det hele, midt i cafeen står der pludselig en mand, som hedder Edmund, og siger, at Louise slet ikke hedder sålunde.

Han siger, at hun er Helene, mor og millionøse med et forretningsimperium og på tredje år forsvunden fra hjem og husbond på Silkeborg-kanten.

Stort halløj. Snart og spontant ruller sagen derudad i 'debutanten' Anna Ekbergs umanerligt kulørte roman ’Den hemmelige kvinde’, som hun kalder for en kærlighedskrimi. Og som minder om genrens nye sorte slags, en domestic noir, en krimi, der mestendels foregår inden for murene og handler om, hvad er det for mennesker, vi glade går i seng med om lørdagen, men som viser sig at være rene monstre mandag morgen.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce