0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Stjernefrø er kun til træer med sjæl

Franske Julie Bertucelli brugte to år på at finde det rigtige træ til 'hovedrollen' i 'The Tree'.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En mors comeback. Efter sin spillefilmsdebut, 'Da Otar rejste' (2003), blev Julie Bertucelli hyldet som et af europæisk films største talenter. Men så fik hun to børn og fik svært ved at kombinere moderrollen med filmkunsten. Indtil 'The Tree', som har dansk premiere i dag. PR-foto

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som filminstruktør har Julie Bertucelli rødderne i orden.

Hun er datter af den ganske vist ikke overvældende kendte franske filminstruktør Jean-Louis Bertucelli, men som højre hånd for bl.a. Krzysztof Kieslowski og Bertrand Tavernier fik den nu 42-årige franske filmmager den bedst tænkelige dannelse sideløbende med sin mere officielle dannelse som filosofistuderende og dokumentarfilminstruktør.

Det blev til en del dokumentarfilm, inden hun i 2003 havde succes i Cannes med sin spillefilmdebut, ’Da Otar rejste’, som foregår i Georgien og vandt juryens grand prix i serien Semaine de la Critique.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu