Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Lucy Nicholson/Ritzau Scanpix
Foto: Lucy Nicholson/Ritzau Scanpix
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hitserier lokker millioner af nye kunder til Netflix

Netflix scorer millioner af nye brugere med populære serier som "Stranger Things" og "13 Reasons Why".

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nye sæsoner af hitserier som 'Stranger Things', 'Black Mirror' og '13 Reasons Why' har trukket flere kunder ind i Netflix-butikken.

I løbet af årets tredje kvartal har streamingtjenesten fået 6,77 millioner nye abonnenter.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters. Netflix' regnskab, som rummer kundeudviklingen i perioden juli-september, blev præsenteret onsdag aften.

Netflix havde selv forventet 7 millioner nye abonnenter, mens analytikere regnede med 6,73 millioner, skriver Reuters.

Da Netflix præsenterede sit regnskab for andet kvartal, blev det mødt med stor skuffelse af det amerikanske selskabs aktionærer.

Selskabet havde kun fået 2,7 millioner nye betalende brugere.

Det var væsentligt lavere end de 5,5 millioner brugere, som kom til i andet kvartal året før, og det var også under Netflix' egen forventning om 5 millioner nye brugere.

I løbet af fjerde kvartal træder både Disney og Apple ind på markedet for tv-streaming, og derfor kan Netflix forvente stor konkurrence i det marked, som selskabet på sin vis var med til at opfinde.

Netflix selv anerkender konkurrencen i et brev til sine aktionærer, som blev sendt ud sammen med dagens rapport.

»Selv om de nye konkurrenter har flotte titler, har ingen variationen, mangfoldigheden og kvaliteten som i det originalindhold, vi producerer rundt om i verden, skriver streamingtjenesten.

Dette bliver Netflix' sidste kvartalsrapport, før de to konkurrenter, som er døbt Apple TV+ og Disney+, lanceres i næste måned.

Forud for Netflix' regnskab lød det fra Claus Bülow Christensen, som er digital medieanalytiker og grundlægger af Copenhagen Future TV Conference, at Netflix står godt rustet i forhold til konkurrencen.

Blandt andet bliver tredje sæson af 'The Crown' lanceret i november, hvor også Martin Scorsese-filmen 'The Irishman' kommer eksklusivt på Netflix.

ritzau

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden