Guldrammer som relieflandskaber og en reol, der mangedobler de rumlige undersøgelser: Troels Wörsel og Anette Harboe Flensburg er blot to af flere, som viser gode værker på årets udstilling med kunstnersammenslutningen Grønningen på Den Frie. Men gode værker alene gør ingen udstilling. Hvad er det, vi skal med sammenslutningernes årlige præsentationer?
Foto: David Stjernholm

Guldrammer som relieflandskaber og en reol, der mangedobler de rumlige undersøgelser: Troels Wörsel og Anette Harboe Flensburg er blot to af flere, som viser gode værker på årets udstilling med kunstnersammenslutningen Grønningen på Den Frie. Men gode værker alene gør ingen udstilling. Hvad er det, vi skal med sammenslutningernes årlige præsentationer?

Kunst

Hvad vil I os, Grønningen?

Hvad vil kunstnersammenslutningerne med os? På Grønningens udstilling er der masser af gode værker, men ingen klar motivation for at vise dem. Og hvorfor har man valgt at invitere de gæster, man har inviteret? En masse spørgsmål rejser sig.

Kunst
FOR ABONNENTER

Anette Harboe Flensburg, hvis malerier jeg ellers kan have det lidt svært med og synes er lidt distanceret akademiske og mangler swing, har installeret sig godt på årets udstilling i Grønningen-regi.

Hun har, i et sort reolsystem, placeret modeller af de rum, hun maler, ved siden af mindre malerier og igen ved siden af for eksempel farvede glasplader, der spejler udstillingsrummet, som det hele står i.

Det er rum på rum i rums rum, og det fungerer så godt, at de enkelte malerier i hendes installation indoptager liv fra installationen.

Der er cirkler eller skiver på et par af malerierne og pastost splat på i hvert tilfælde et af dem. Det er nice og ja, det swinger.

Tid til at investere i din kulturelle kapital?

Prøv Danmarks førende kulturavis med dagligt kulturtillæg i en måned for 1 kr.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce