0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kunsten går til koncepterne og ikke fra dem i Roskilde

På Museet for Samtidskunst i Roskilde er behovet for at vise noget nyt stor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Performance. Konceptkunst er ikke altid så effektfuld og underholdende som på udstillingen på Museet for Samtidskunst i Roskilde. Her er det tyske Kirsten Pieroths lukkede kredsløb med en gummibåd, en slange og en harmonika. Når man spiller på harmonikaen, pumpes gummibåden op. Pr-foto

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mindst et af de usædvanlige værker på udstillingen ’Koncept efter koncept: Før det normale’ kan umiddelbart lyde som det rene pip, men er det ikke.

Det er ’Birdcalls’, et lydværk af Louise Lawler, endda det eneste af sin slags, hvor den amerikanske kunstner tager det mandlige kunstnersubjekt (som det hedder) under særlig kærlig behandling.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere