0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Klassisk kunst på Marmorkirkens indhegning er fræk og morsom

Unge kunstpiloter blander guldalder og galskab på stort hegn i Indre by.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Kasper Løftgaard
Foto: Kasper Løftgaard

Motivmiks. En af de splitterbare (nu solbrændte) mænd fra nederlænderen Cornelis Cornelisz van Haarlems store 'Titanernes Fald' er på vej ind i Lundbyes danske guldalderlandskab. Forlæggene findes på Statens Museum for Kunst.

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad vil der ske, hvis noget i ét kunstværk blandes sammen med noget fra andre værker, så der pludselig opstår et helt nyt billede?

Som hvis klassiske motiver, der findes i samlingen på Statens Museum for Kunst, bliver mikset med noget fra andre billeder? Eller bliver invaderet af vores egen tid`?

Hvordan ville man for eksempel reagere, hvis man byttede havedøren i L.A. Rings maleri fra 1897 ud med en af buerne i Eckersbergs langt tidligere billede ’Udsigt gennem tre buer i Colosseums tredje stokværk’ fra 1816?

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce