Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

2011. Politikens chefredaktør Tøger Seidenfadens døde i en alt for tidlig alder i januar. Den triste nyhed klikkede endog rigtig mange læsere på.
Foto: Joachim Adrian

2011. Politikens chefredaktør Tøger Seidenfadens døde i en alt for tidlig alder i januar. Den triste nyhed klikkede endog rigtig mange læsere på.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Top 15: Det klikkede læserne på i 2011

Politiken-chef: Læserne klikker på det mere seriøse nyhedsstof.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

2011 har været et stærkt nyhedsår med flere markante historier.

På politiken.dk har især folketingsvalget 15. september, Politikens chefredaktør Tøger Seidenfadens alt for tidlige død i januar, tragedien på Utøya og bombeangrebet i Oslo, samt ikke mindst de mange beretninger om det arabiske forår, været de store læsermagneter, på godt og ondt.

Den mest læste artikel er dog fortællingen om 'Søren Ryge og den mest vidunderlige kringle verden har set (og smagt)'.

LÆS ARTIKEL

Herefter følger historien om, at Tøger Seidenfaden er død, en svensk skribents åbne brev til Danmark i anledning af Christiania-dommen og beretningen om, at en lastbilchauffør opklarede en mærkelig massedød blandt fugle.

LÆS ARTIKEL

Et år med væsentlige nyheder
Nummer fire og fem i topfeltet over de mest populære artikler i 2011 er dels historien om, at de gængse kostråd om pasta og ris er en fejl. Dels den komplette liste over Helle Thorning-Schmidts ministre i den nye regering.

»Der er en klar tendens til, at læserne klikker på det mest seriøse nyhedsstof. Det skyldes for det første, at det har været et år med en masse væsentlige nyheder«, siger Christian Lindhardt, redaktionschef på politiken.dk.

Han fortsætter:

»For det andet er tendensen et udslag af den redaktionelle linje, vi har lagt, på at fokusere endnu mere på væsentlighed. Det ved læserne, og derfor kommer de til os«.

LÆS ARTIKEL

Debatten blander sig i toppen
På listen over de mest populære artikler i 2011 optræder både historier om politik, kultur, sport udland og forbrugerområdet.

Samt ikke mindst en række opsigtsvækkende debatartikler.

»Før i tiden var der oftere flere klik på de lidt mere lette historier. Nu har vi har eksempelvis opprioriteret debatstoffet og præsenterer det bedre end tidligere. Læserne er interesserede i debatstoffet, og det giver sig udslag her«, siger redaktionschef på politiken.dk, Christian Lindhardt.

Hvad vil læserne især klikke på næste år, tror du?

»Jeg tror, tendensen vil fortsætte. Desuden vil vores dækning af det amerikanske valg blande sig i toppen. Og OL i London, måske...«, siger Christian Lindhardt.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden