Der var både dans, champagne, sarkastisk skåltale fra kulturminister Bertel Haarder (V) og selvfølgelig et væld af glade prisvindere, da den danske mediebranche tirsdag aften fejrede sig selv i Industriens Hus i København.
Forinden var gået et døgn, hvor journaliststanden var blevet sat under lup ved Publicistdøgnet, der blandt andet bød på en konference om medier og journalistik i Politikens Hus og altså uddelingen af Publicist-priserne.
Derudover blev en stor undersøgelse om mediernes tilstand herhjemme også offentliggjort.
Undersøgelsen viser i korte træk, at mediebranchen er under konstant forandring. Og at det er en udbredt bekymring, at kun de færreste mediehuse formår at tjene penge på at udsende deres indhold.
Politiken har talt med fem danske mediefolk og taget temperaturen på en branche, der måske helt skal gentænke sig selv.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her