0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Amerikanske magasiner er i dyb krise

I denne uge blev det hæderkronede nyhedsmagasin Newsweek købt for bare én dollar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARK LENNIHAN/AP
Foto: MARK LENNIHAN/AP

Krise. Mange af de traditionelle amerikanske ugemagasiner er i dyb krise, fx er oplaget for Time faldet fra over fire millioner til lidt over tre millioner i de senere år.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En rund femmer og tre femogtyve ører i danske penge.

Cirka så meget blev det berømte nyhedsmagasin Newsweek i sidste uge solgt for til den amerikanske industrimagnat Sidney Herman.

Det var da heller ikke med sin gode vilje, at Washington Post Company, der har ejet Newsweek siden 1961, solgte det berømte magasin for én amerikansk dollar.

»Jeg havde ikke lyst til at gøre dette, men det er en forretning«, sagde Donald E. Graham, der er direktør for Washington Post Company.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts