Alle brugere af Facebook har nu et internt nummer, der angiver deres troværdighed, som den vurdres af det sociale medie selv. (Foto: AP Photo/Armin Weigel).

Alle brugere af Facebook har nu et internt nummer, der angiver deres troværdighed, som den vurdres af det sociale medie selv. (Foto: AP Photo/Armin Weigel).

Medier

Gør som Kina: Facebook giver brugerne karakterer for deres troværdighed

Hen over det sidste år er alle Facebook-brugere blevet tildelt et tal mellem 0 og 1, der angiver, om de er til at stole på.

Medier
FOR ABONNENTER

Det vakte en del opmærksomhed, da den kinesiske regering sidste år begyndte at lade folks troværdighed på sociale medier indgå i deres ’sociale kreditvurdering’. Denne karaktervurdering kan i Kina få betydning for brugernes muligheder for at sende deres børn i gode skoler eller bruge den offentlige transport. Nu viser det sig, at Facebook er gået i kinesernes fodspor.

Få fuld adgang i 3 måneder for 299 kr

Eller prøv én måned for 1 kr.

Se tilbud

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce