0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sociale medier svækker unges tillid til nyhederne: »Nyheder om katteafføring og et jordskælv i Uganda præsenteres ens. Det er klart et demokratisk problem«

Unge vesteuropæere mellem 18-29 stoler ikke på, hvad de læser og ser i nyhederne. Men de synes stadig, at medierne er vigtige for samfundet, viser et nyt og stort amerikansk studie. Årsagen skal findes på de sociale medier, siger eksperter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Arkivfoto: Jens Dresling

Flere unge europæere finder i dag deres nyheder online i stedet for at læse dem i fysiske aviser eller se fjernsyn.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Resultatet af et nyt amerikansk studie af vesteuropæeres forhold til nyhedsmedier viser, at de 18-29 årige stoler mindre på nyhedsmedier end dem over 50.

Alligevel mener de unge, at nyhedsmedierne er vigtige for samfundet.

Studiets konklusion bygger på telefoninterview med over 16.000 mennesker fra otte forskellige vesteuropæiske lande. I seks af landene synes folk under 30 generelt, at nyhedsmedierne ikke leverer varen, når det gælder dækningen af immigration, kriminalitet og økonomi.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce