0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Overskuddet fra livemusik fordeles ulige

Spillestederne tjener for lidt på de store navne. Koncertbureauerne løber med det hele, viser ny rapport.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
SLOTTEMO LYNGSTAD MARTIN
Foto: SLOTTEMO LYNGSTAD MARTIN

ulighed. Spillesteder og festivaler lider økonomisk i Danmark. Til gengæld er bureauerne, der leverer musikken, gode til at tjene penge.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Koncert- og bookingbureauerne tjener markant mere på koncerter end de festivaler og spillesteder, der afvikler arrangementerne.

Det slås fast i rapporten 'Pengestrømme og ressourcer i dansk musikliv'(eksternt link) fra Statens Kunstråds Musikudvalg.

»Bureauernes overskud er markant. Hvis udviklingen fortsætter, kan det komme til at virke som en billig outsourcing af drift og service udført af spillestederne«, siger forsker i musik og events på Roskilde Universitet, Fabian Holt, til politiken.dk

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts