0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Musikredaktøren gør status over festivalsommeren: Optimisterne fik ret

Danmark er nået op på 170 musikfestivaler. Men der er plads til alle. Næsten.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Katinka Hustad (arkiv)
Foto: Katinka Hustad (arkiv)

Identitet. Roskilde Festival viste igen i år, at de er de suverænt overlegne. Deres succes skyldes blandt andet deres evne til at inddrage publikum, mener Simon Lund.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Gennem de seneste 5 år har det danske festivalmarked oplevet ekspansion over hele landet.

Fra nichefestivaler som Click for digital kunst og musik i Helsingør og stammemødet Copenhell i København til de nye samlende flagsskibe, NorthSide i Aarhus og Tinderbox i Odense.

Selv om Smukfests satsning i København og Roskilde Festivals elektroniske drøm, Corabelle, viste sig forfejlede, har de nye store festivaler etableret sig med titusindvis af tilskuere, samtidig med at de gamle store festivaler i netop Roskilde og Skanderborg har meldt udsolgt.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts