0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En blandet fornøjelse med rap-guderne: Public Enemy og De La Soul lød forpustede, men Wu-Tang Clan blæste Royal Arena omkuld

De La Soul og Public Enemy fremstod som opvarmning for Wu-Tang Clan, som trods en manglende Method Man blæste deres legendariske livsværk op til en tsunami og understregede deres eviggyldige status som hiphoppens fyrtårne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Lange/Ekstra Bladet
Foto: Per Lange/Ekstra Bladet

RZA og de andre medlemmer fra hiphopgruppen Wu-Tang Clan bragede igennem i Royal Arena til Gods of Rap. De La Soul og Public Enemy fremstod mere som opvarmningsnavne end selvstændige hovednavne

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tågen omsluttede de dedikerede fans, der traskede gennem Ørestad tirsdag aften for at opleve hiphoplegenderne De La Soul, Public Enemy og Wu-Tang Clan, der på bedste Avengers-superheltemanér var samlet under ét tag i Royal Arena under titlen ’Gods of rap’. Og tågen blev blandet sammen med røgen fra de joints, der blev tændt af inkarnerede hiphopfans og graffitimalere, jeg aldrig har turdet sig hej til.

Jeg havde ærlig talt lidt lunkne forventninger til mødet med de tre mastodonter, frygtede den museale stemning af kedelig fastfrosset nostalgi fra rappere, der nægter at bevæge sig ud af glasmontrerne, imens en ny hiphopgeneration blæser derudad og rusker i de gamle konventioner.

Nye rappere, der synger og forvrænger sig ud af de gamle skabeloner. Et dugfrisk eksempel er Tyler The Creator, der for nylig har udgivet albummet ’Igor’, som er et af de mest interessante hiphopværker i nyere tid, og så har en rapper ved navn Lil Nas X besat countryhitlisten. Hiphop er pludselig også en genre fuld af curlingrappere, der laver lette gimmicks og komplicerede terapeutiske albums, eller purunge Soundcloud-rappere, der er sure på kæresten på en emotionel måde.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce