Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Emma Sejersen
Arkivfoto: Emma Sejersen

Den unge sanger Shawn Mendes står bag den absolut mest streamede sang på Spotify i 2019. Hans single 'Senorita' er pt. streamet 61 mio. gange i år.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Spotify har fået 12 mio. nye abonnenter, men styrtbløder stadig økonomisk. Helt skidt er det dog ikke

Spotify har tabt 76 millioner euro i andet kvartal, selv om der i 2019 er kommet 12 millioner nye abonnenter.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Musiktjenesten Spotify trækker stadig flere brugere og abonnenter ind i butikken, men tjenesten løber stadig ikke rundt.

Siden årsskiftet har Spotify fået yderligere 12 millioner abonnenter, og antallet af brugere, der ikke har et abonnement og derfor skal lytte til reklamer mellem sangene, er vokset med 25 millioner.

I alt har Spotify nu 108 millioner abonnenter.

Spotify har stadig kun noteret et kvartal med sorte tal på bundlinjen, og andet kvartal fordoblede ikke den statistik.

Selv om de nye brugere og abonnenter tilsyneladende bringer tjenesten tæt på - selve driften giver et underskud på tre millioner euro - står der stadig 76 millioner euro i røde tal på bundlinjen.

Det er betragteligt mindre end samme periode sidste år, hvor minusset var på 394 millioner euro. Men det betyder dog stadig, at minusset i 2019 er vokset til 218 millioner euro.

Spotify tjener langt de fleste penge på abonnenter fremfor reklameindtægter fra de reklamer, som brugere uden et abonnement lytter til.

Ud af en omsætning på 1,7 milliarder euro kommer 1,5 milliarder fra abonnenter.

Spotify håber derfor forståeligt at øge kredsen af abonnenter. Næste kvartal skal der være mellem 110-114 millioner abonnenter, mens der skal være mellem 120 og 125 millioner abonnenter ved årets udgang.

Tjenesten blev stiftet af de to svenskere Daniel Ek og Martin Lorentzon i 2006 og gik i luften i en række europæiske lande i 2008. I 2011 gik Spotify ind på det danske marked.

ritzau

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden