0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hun har udgivet årets mest komplicerede popalbum

Selma Judiths debutalbum spænder fra sprød soul over teatralsk folklore til eksperimenterende lydkunst. Der er øer af egensindig skønhed, men i et hav af musikalsk tomgang.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Agnes Vera Kaufmann
Foto: Agnes Vera Kaufmann

26-årig Selma Judith debuterede i 2018 med singlen 'Kind of Lonely'. Nu albumdebuterer hun med et uforudsigeligt og regulært opus, hvis titel er hentet fra 'Hvem er bange for Virginia Woolf'.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis man kunne tage et koncentrat af ’Getting Angry, Baby’, Selma Judiths debutalbum, ville det kunne resultere i mange forskellige ting: et veldrejet r’n’b-album, et sælsomt og voldsomt lydværk eller måske en omgang eftertænksom vokaljazz.

Selma Judith kommer vidt omkring i løbet af den time og 17 minutter, albummet er løbet op på – et decideret opus, hvis spændvidde kan virke overraskende, hvis man kun har hørt de veldrejede singler ’Hollow Grounds’ og ’Some Folklores’ i radioen – men ikke, hvis man så Judith spille en uforudsigelig koncert på Summer Days tidligere på sommeren, hvor hun også lovede ikke at smide tøjet (som hun havde gjort på Roskildes Rising-scene i 2019), »så I alle kan sove trygt i nat«.