0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

James Blakes foregangsmand sprænger sine egne rammer

Burial hjemsøger nutiden på sin nye EP og beviser, at han er i en klasse for sig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PR-foto
Foto: PR-foto

Anonym. Burials sande identitet var i lang tid ukendt. I dag ved man, at hans borgernavn er William Bevan.

Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der havde ikke været en James Blake uden Burial.

Den hemmelighedsfulde og i flere år identitetsløse London-producer har siden 2006 stået bag det elektroniske væv af UK Garage, techno, drum’n’bass og soul i ekstremt manipulerede vokaler, der blev dubsteppens finere arkitektur.

Dermed skabt Burial en vision, blandt andet James Blake fortolkede på sin klaversindige facon, og mens dubsteppen i dag er i opløsning et sted mellem elegant popstep fra Magnetic Man og vulgær klimaksjagt fra Skrillex, viser Burial med ’Kindred’, at han stadig er i en klasse for sig.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce