0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

kritik Luksusstemme vækker Haydn-arier til live

Thomas Quasthoff griber Haydn emotionelt an og tryller sig uden problemer om til den mytiske hersker Kreon.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Thomas Quasthoff med luksusstemmen gør glemte Haydn-arier levende på sin nye cd. Foto: Cd-cover

Anmeldelser, cd-klassisk
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-klassisk
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det superskarpe sydtyske periodeensemble Freiburger Barockorchester er i stand til at skifte stil fra komponist til komponist, og deres Haydn er sprællevende og med truende kant.

Vi taler nemlig ikke om Haydns oratorier, ’Skabelsen’ eller ’Årstiderne’, som Thomas Quasthoff ofte har sunget. Nej, det handler om den nærmest fuldkommen glemte operakomponist Joseph Haydn.

Sidst, en tysk baryton indsang et album med operaarier af symfoniens og strygekvartettens far, var da Dietrich Fischer-Dieskau forsøgte sig for fyrre år siden. Thomas Quasthoff griber det mere emotionelt an. Mindre intellektuelt.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere