0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nils Frahm folder sig bedst ud live

Den Berlin-baserede pianists nye album blæser varmen ind i vinterkulden.

Anmeldelser, cd-klassisk
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Den estiske komponist Arvo Pärts minimalistiske stil vækker genklang i den berlinske pianist Nils Frahms sørgmodige album ’Screws’ (2012) og ’Felt’ (2011).

Her blæste Frahm varm ånde i vinterkulden med frost på tangenterne og en næsten nordisk lethed i mol som hos den svenske jazzpianist Jan Johansson.

Tempoet er lavt, og mellem de støvede anslag på klaviaturets strenge lægger den også elektronisk orienterede Nils Frahm moduler af ambient synth på andre produktioner som majestætiske ’For’, der også er at finde på livealbummet ’Spaces’.

Det er live, at Frahm folder sig fuldt ud i kombinationen af klaverets mekanik og synthesizerens software.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter