0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

5 hjerter til jazzfestivalens åbningskoncert: Jason Morans fusion af tradition og futurisme giver jazzfestivalen en perfekt start

Med Thelonius Monk og Fats Waller som skytsengle forvandlede Jason Moran sit piano til et eksperimentarium.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Rye Skjoldjensen
Foto: Anders Rye Skjoldjensen

Moran gik fra glasklar avantgarde til honky tonk blues, fra det blideste til vildt tordenbulder i lyntempo.

Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Der er ikke penge i jazz, men der er publikum«, konstaterede Copenhagen Jazz Festivals leder Anders Lauersen, da han bød velkommen til den 39. udgave. Så sandt og ikke mindst, hvis free jazz på dansk oversættes til gratis jazz.

Årets gratis åbningskoncert fandt sted i Skuespilhusets foyer, men da jeg ankom i, troede jeg, særdeles god tid, var hver eneste af de ca. 150 siddepladser allerede taget. Fri jazz lokker, men det er nu også noget af en lækkerbisken man i år præsenterer åbningsnavn.