Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tegning: Mette Dreyer

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Familien er stadig i centrum på landets scener

Hvor klassikerne ofte handler om at løsrive sig fra familien, handler de nye familiedramaer om at finde tilbage til fællesskabet.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det var helt tilbage i år 431 f.Kr., at publikum i Athen kunne opleve uropførelsen af tragedien om Medea, som bliver forrådt af sin mand, Jason, og i hævntørst dræber deres to små børn. Siden voksede stakken af familiedramaer stødt. Blandt andet kom den om Nora, der forlader sit dukkehjem hos sin mand, Torvald Helmer, og den om ritmesteren Adolf, der nedbrydes psykisk af sin hustru, Laura, og ender sine dage i spændetrøje.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden