0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Udfordrende performance tænder kødets revolutionære ild

Mette Ingvartsen borer i utopien om kropslig, åndelig og politisk frigørelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Danny Willems/ PR-foto
Foto: Danny Willems/ PR-foto

Solo. I Mette Ingvartsens sidste danske projekt, 'The Artificial Nature Project', blev dansen udført af forskellige materialer, men i '69 Positions' er det kun Mette Ingvartsen selv, der står på scenen.

Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I I starten keder jeg mig.

Koreografen Mette Ingvartsen taler om en performance, som fandt sted engang i 1960’erne, hvor nogle mænd og kvinder smed tøjet og satte kroppen fri.

Jeg troede, jeg skulle se en danseforestilling om seksualitet i dag. I stedet er Dansehallernes scene omdannet til et galleri med billeder af hedengangne utopier om kropslig, åndelig og politisk frigørelse.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere