0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Anmelderne er vilde med dansk spil: ’Hitman 2’ giver uendeligt sjov med at dræbe

Danske IO Interactive nye udgave af ’Hitman’ er en stor succes, mener spilanmeldere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
IO Interactive
Foto: IO Interactive

Der er 1.000 måder at dræbe på i ’Hitman 2’.

Spil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Spil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er mange måder at slå folk ihjel på. I hvert fald i computerspil. Danske IO Interactive (IOI) har haft verdenspremiere på ’Hitman 2’, og det er en verdensbegivenhed, fordi tidligere udgaver af spillet lykkedes over al måde, også kommercielt.

Der synes blandt anmelderne bred enighed om, at historien, det bærende narrativ, ikke er så fuldt udfoldet, som det kunne være – at plottet ikke har haft den højeste prioritet for IO. Flere anmeldere fremhæver, at ’Hitman 2’ er som forgængeren, blot marginalt flottere visuelt. Og at der er masser at gå på opdagelse i undervejs.

YouTube-mediet ACG fortæller om »et overordnet forbedret udseende, som dog ikke kommer til at tage pippet fra dig, hvis du har spillet ’Hitman 1’«, og Kokatu skriver, at der i ’Hitman 2’ »er en klar fornemmelse af fremskridt, også selv om det føles, som om man snubler gennem niveauerne. De point, man får, låser op for nyt udstyr, starter nye fysiske locations og steder, man kan smugle redskaber ind til. Det er underligt at få point for at slå to tilfældige forbipasserende ud med et perfekt kast med en mursten, men det føles rart, og det er, når alt kommer til alt, hvad ’Hitman’ handler om«.

ACG er ikke mindst imponeret over sanseligheden og teksturen i oplevelsen af de mange miljøer i ’Hitman 2’.

Danske Game Reactor kalder ’Hitman 2’ »en glimrende oplevelse, selv uden den kæmpe mængde indhold, vi kan vente i fremtiden. Med gigantiske miljøer, spændende Mission Stories og stor variation, så er ’Hitman 2’ en glimrende udbygning af det koncept, vi allerede kender«.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter