0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Smagsprøven lokker dig til at købe mere

Et stykke gratis pølse eller en lillle kiks med ost får dig til at købe mere - også længe efter, smagsprøven er spist.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MIRIAM DALSGAARD
Foto: MIRIAM DALSGAARD

Nupper du en smagsprøve eller to fra standen i supermarkedet, får det betydning for dine indkøbsvaner fremover, viser amerikansk forskning. Arkivfoto.

Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De færreste tillægger det nogen særlig betydning, når eftermidagssulten stilles med gratis smagsprøver i supermarkedet.

Men faktisk har det stor indflydelse på, hvad du hiver op af køledisken i tidenfremover.

Det viser den den amerikanske undersøgelse, Report on In-store Sampling Effectiveness fra analyseinstituttet Knowledge Networks-PDI. Det skriver adweek.com ifølge markedsføring.dk.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere