0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danskerne spiser mere fuldkorn

Salget af brød og andre fuldkornsprodukter er steget 23 procent på et år.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARTIN BUBANDT
Foto: MARTIN BUBANDT
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Stigningen gælder for de fuldkornsprodukter, der er mærket med det orange fuldkornslogo.

Det viser en undersøgelse, som analysefirmaet Nielsen har foretaget i perioden uge 1-36 i år i forhold til sidste år. I den samme periode er markedet for brød og morgenmadsprodukter som sådan kun gået 2 procent frem.

»Vi har fuldkornslogoet både på vores rugbrød og på vores hvedebrød, og begge dele har danskerne taget til sig«, siger Jan Gerber, administrerende direktør hos Kohberg.

Bliv en del af Politikens madunivers!

Få fuld adgang til alle artikler på politiken.dk inkl. et helt madunivers med 750 grønne opskrifter og i alt over 2000 opskrifter og madartikler.

Prøv første måned for 1 kr.

Annonce