0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Prøv Politikens nye grønne madmagasin Læs mere

Spis dig sund med mellemmåltider

Nærende mellemmåltider tre gange om dagen er det bedste du kan gøre for dit velvære, din koncentration og din sundhed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Uden mellemmåltider bliver man sløve og ukoncentreret og kommer til at overspise til hovedmåltiderne. Hovedpinen banker på, og man bliver småirritabel og let pirrelig.

Mange danskere har lært, at vi skal spise os mætte til hovedmåltiderne, og så bør det vel være nok. Men det er det ikke.

Se de gode argumenter og få de gode råd til at nyde sunde mellemmåltider af Birgitte Eschereich - måske kommer du endda til at tabe dig af det.

For det første vil den jævnlige energitilførsel sikre dig et stabilt blodsukker. Frugt er da ganske skønt og en del af de 600 g dagligt. Men udfordringen hænger sammen med, at frugtsukkeret virker på blodsukkeret som slik.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden