0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lækage: Rusland var medejer af Facebook og Twitter

Nye afsløringer lægger yderligere pres på it-giganter om deres rolle i påstået indblanding fra Putin i USA’s præsidentvalg.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Barreras/AP
Foto: Peter Barreras/AP

Den rusisk-amerikanske milliardær Yuri Milner arrangerede store investeringer i Twitter og Facebook med penge fra virksomheder knyttet til det russiske styre. Milner ses her med hustruen Julia. Foto: Peter Barreras/Invision/AP.

Paradise Papers
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Paradise Papers
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

To russiske statsvirksomheder havde store aktieposter i Twitter og Facebook. Det viser nye dokumenter fra lækagen #ParadisePapers.

Den Kreml-kontrollerede VTB Bank sendte i 2011 mere end 1,2 milliarder kroner ind i en i investeringsbank, som brugte pengene til at købe andele i Twitter via kapitalfonden DST Global.

Det statslige energiselskab Gazprom stod gennem en anden virksomhed bag et opkøb i Facebook, ligeledes i partnerskab med DST Global.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce

Forsiden