Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Diane Bondareff/Ritzau Scanpix
Foto: Diane Bondareff/Ritzau Scanpix

National Geographic er meget mere end et magasin. På Times Square har National Geographic havudstillingen National Geographic Encounter: Ocean Odyssey.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

National Geographic er verdensmester på de sociale medier

Rejsemagasinet er fra 1888, men har over 200 millioner følgere og er nummer et blandt de 100 mest populære brands.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De fleste ville skyde på, at Airbnb, Booking.com eller Tripadvisor var de mest populære rejsebrands på de sociale medier, men nej. Magasinet National Geographic, som blev grundlagt i 1888, slår ikke alene alle andre rejsemedier, men også alle andre virksomheder, når det gælder følgere på de sociale medier.

Jballay/Ritzau Scanpix
Foto: Jballay/Ritzau Scanpix

National Geographic er et internationalt magasin om naturvidenskab, som debuterede på det danske marked i 2000.

National Geographic har 202.817.271 følgere på Facebook, Twitter, Instagram og YouTube, og det er næsten 10 gange flere end Airbnb, som har 21.232.977 følgere på de sociale medier.

Det er analyseinstitutet Pilot Fish Media i Edinburgh, Skotland, som har analyset 100 af de største og mest populære brands i verden for at finde ud af, hvor mange følgere, de har.

Populær på Instagram

Efter National Geographic og Airbnb kommer flyselskabet Emirates, bookingportalen Booking.com og flyselskabet LATAM Airlines blandt rejse- og turistselskaberne.

Det er især på Instagram, at National Geographic henter sine følgere. Herfra stammer 59,77 procent af følgerne. Tre fjerdedele af Airbnbs følgere stammer fra Facebook, mens kun 5 procent kommer fra Twitter og YouTube tilsammen.

Interessant er det, at over 91 procent af Booking.coms følgere og 87 procent af LATAM Airlines’ er Facebook-brugere.

Langt nede på listen

National Geograhic indtager ikke alene førstepladsen blandt rejsebrands, men topper også Top 100 blandt samtlige virksomheder foran Samsung og Nike.

Rafael Marchante/Ritzau Scanpix
Foto: Rafael Marchante/Ritzau Scanpix

National Geograhic holder årlige topmøder eller konferencer. I 2017 deltog den berømte, britiske primatolog, etolog og antropolog, Jane Goodall.

Magasinet har flere end dobbelt så mange følgere som ellers populære brands som Netflix og McDonald’s.

De øvrige rejsebrands ligger langt nede på top 100, når samtlige brands regnes med. Airbnb må nøjes med en 65. plads, Emirates er nummer 78, Booking.com 79, LATAM Airlines indtager 90. pladsen, mens Tripadvisor og Travel & Leisure er henholdsvis nummer 97 og 100.


Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden