0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En halv stjerne udløser erstatning til vred turist

Turist får nedslag i rejsens pris, fordi rejsebureau ikke kunne bevise, at det havde oplyst om, at hotellet kun havde 3,5 stjerner og ikke 4.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PR
Foto: PR

Smukt ser Labranda Hotel Isla Bonita på Tenerife ud på billederne, men fire stjerner har hotellet ikke, og det kostede rejsearrangøren dyrt.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er forskel på, om et hotel har 3,5 stjerner eller 4, i hvert fald hvis rejsebureauet glemmer at oplyse forbrugeren om klassifikationen. Forglemmelsen kostede et rejsebureau 3.300 kroner, som Pakkerejse-Ankenævnet har afgjort, at en forsmået hotelgæst skal have i erstatning.

En forbruger købte i 2018 år en julerejse for to personer fra 22. til 29. december for 14.000 kroner til Tenerife, hvor de to skulle bo i et superior dobbeltværelelse på Labranda Hotel Isla Bonita i Costa Adeje. Ved købet mente forbrugeren, at hun var blevet lovet et 4-stjernet hotel.

Ved ankomsten konstaterede forbrugeren, at hotellet kun havde 3,5 stjerner eller var et 3+ hotel. Hun var også utilfreds med hotellets all inclusive udbud, og rengøringen var ligeledes under al kritik. Hotellets og herunder swimmingpoolens standard var så utilfredsstillende, at det nærmest var livsfarligt at færdes på hotellet.

Hotellet havde heller ikke noget fitnesscenter som lovet i udbudsmaterialet. Netop fitnesscentret var en af årsagerne til, at forbrugeren og hendes 21-årige søn havde valgt Labranda Hotel Isla Bonita, da begge var aktive mennesker.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter