Efter bøvl i månedsvis var det Politikens indblanding, der fik Hotels.com til at give kunden Erik Engmann over 14.300 kroner tilbage for et ophold, som hotellet i Wien aflyste på grund af coronapandemien.
Men det betyder ikke, at selskabet nu retter op på andre sager med kunder, der klager over det samme problem. Det fortæller Mette Sindberg og Kresten Berntsen.
Sammen med to vennepar skulle de have besøgt Estlands hovedstad fra 20. til 23. maj, og derfor bestilte de allerede i december 2019 tre dobbeltværelser på Hotel Bern i Tallinn gennem Hotels.com, som i fagsprog kaldes et online travel agency eller OTA.
»8. maj fik vi besked fra hotellet om, at de ville holde lukket i perioden, og af hotellets hjemmeside fremgik det, at hotellet ville holde midlertidig lukket hele maj måned. Det var med andre ord hotellet, der aflyste. Vi sendte straks efter hotellets aflysning en mail til Hotels.com, hvor vi oplyste, at vi ønskede kontant refusion af det indbetalte beløb. Alligevel vil Hotels.com ikke give os vores penge tilbage«, siger Kresten Berntsen om de 8.741,85 kroner, som hoteltjenesten skylder dem.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind