0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

»Det kan ikke være lovligt«: Venner betalte for tre hotelværelser – Hotels.com gav kun tilgodebevis til ét

Pas på skøre regler og formularer, hvor ting står med småt, når du køber overnatning via en onlinetjeneste, der sælger hotelophold med mere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Kresten Berntsen og Mette Sindberg skulle have været til Tallinn sammen med to vennepar, men hotellet aflyste.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Efter bøvl i månedsvis var det Politikens indblanding, der fik Hotels.com til at give kunden Erik Engmann over 14.300 kroner tilbage for et ophold, som hotellet i Wien aflyste på grund af coronapandemien.

Men det betyder ikke, at selskabet nu retter op på andre sager med kunder, der klager over det samme problem. Det fortæller Mette Sindberg og Kresten Berntsen.

Sammen med to vennepar skulle de have besøgt Estlands hovedstad fra 20. til 23. maj, og derfor bestilte de allerede i december 2019 tre dobbeltværelser på Hotel Bern i Tallinn gennem Hotels.com, som i fagsprog kaldes et online travel agency eller OTA.

»8. maj fik vi besked fra hotellet om, at de ville holde lukket i perioden, og af hotellets hjemmeside fremgik det, at hotellet ville holde midlertidig lukket hele maj måned. Det var med andre ord hotellet, der aflyste. Vi sendte straks efter hotellets aflysning en mail til Hotels.com, hvor vi oplyste, at vi ønskede kontant refusion af det indbetalte beløb. Alligevel vil Hotels.com ikke give os vores penge tilbage«, siger Kresten Berntsen om de 8.741,85 kroner, som hoteltjenesten skylder dem.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts