0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Markant færre flyvninger har ikke haft den store indflydelse på CO2-udledningen i atmosfæren – men derfor skal vi alligevel ikke flyve løs, når corona er væk

På trods af en halvering af flytrafikken under coronaepidemien er der kun skåret en mindre del af verdens samlede CO2-udslip. Alligevel fastholder eksperter, at flytrafik er et kæmpe klimaproblem, når trafikken vokser igen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I årevis har fly været udråbt som en af de store syndere, når danskernes og verdens samlede klimaregnskab skulle gøres op.

Derfor er håbet grønt, da jeg sætter mig for at tjekke, hvor meget mindre klimaskadelig CO2, der er kommet ud i atmosfæren i 2020, hvor flybranchen har været delvist lammet af den verdensomspændende covid-19-pandemi.

Hvor meget batter det i det samlede regnskab? Og bør danskerne holde fast i deres nye, mindre flybetonede rejsevaner, når det igen bliver muligt at komme på vingerne? Og har vi overhovedet lyst til at flyve mindre?

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce