0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Norwegian-passagerer i lufthavnen: »Der er ikke nogen, der tager ansvar herude«

Ingen hjælp ved skranken og lang ventetid på telefonen til Norwegian, giver frustrerede passagerer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JENS DRESLING
Foto: JENS DRESLING

Ventetid. En strejke hos flyselskabet Norwegian betyder, at passagerer må væbne sig med tålmodighed i lufthavnen.

Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Køen til indtjekningsskrankerne 75-80 i Københavns Lufthavn vokser her til morgen. For en stor del af Norwegians fly er aflyst grundet en strejke blandt selskabets piloter.

For enden af køen står et et enkelt skilt i form af et printet papir, hvorpå der står, at hvis man har fået aflyst sit fly, skal man ringe på et særligt nummer.

Ægteparret Morten og Annette Pedersen fra Køge har derfor hængt i telefonen det meste af morgenen, dog uden at blive klogere på, hvornår de så kan komme af sted på deres rejse til Las Palmas på den kanariske ferieø Gran Canaria.

FAKTA

Parret synes, at alt er kaos, og de bare bliver sendt rundt fra den ene ende af lufthavnen til den anden. På spørgsmålet om, hvad Morten Pedersen synes om situationen, svarer han kontant:

»Det vil jeg helst ikke udtale mig om, for så får du bare nogle virkelig grimme gloser... men det er utilstedeligt. Jeg føler ikke, der er nogen der tager ansvar herude«.

Parret har købt deres rejse gennem Spies, men da de har valgt at være af sted i ti dage i stedet for de normale en eller to uger, så skal de flyve med et almindeligt rutefly - altså Norwegian - i stedet for med Spies' normale charter-flyselskab Thomas Cook Airlines. Det er nok sidste gang, de vælger den løsning, siger de.

Ingen hjælp uden telefon

Lidt derfra st