0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Erstatningssag: Rejsebureau må betale kunder for rejseleder-skifte

Navngiven rejseleder udskiftet før Asien-tur, og det fik rejsende til at klage.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Skifte. To rejsende har fået erstatning, fordi deres rejsebureau ikke har kunnet stille med den rejseleder, det havde lovet. TEGNING: Mette Dreyer

Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den helt rigtige rejseleder kan være med til at lokke kunder ind til et rejsebureau, men det er ikke uden risiko for bureauet at reklamere med, at det er en bestemt person, der står i spidsen for f.eks. en tur til Myanmar.

En afgørelse i Pakkerejse-Ankenævnet gav nemlig i december 2013 to rejsende en pæn erstatning, fordi rejsebureauet Bravo Tours ikke kunne stille med den lovede rejseleder på en rundrejse i Thailand og Myanmar.

Den pågældende rejseleder blev syg kort før rejsen og måtte erstattes af en kollega, som ifølge bureauet også havde et indgående kendskab til de to lande.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere