0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Flyrejsende fanget i klagecirkus

Familie har 56.000 kr. til gode hos flyselskab, men det vil ikke betale pengene.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
DRESLING JENS
Foto: DRESLING JENS

Ventetid. Er det forbrugerklagenævnet, Trafikstyrelsen eller Pakkerejse Ankenævnet, man skal klage til, hvis man er blevet forsinket på rejsen? Det kan være svært at gennemskue. Personerne på billedet har ikke noget med den omtalte sag fra Nordjylland at gøre.

Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er svært for danske flypassagerer at gennemskue, hvor de skal klage, hvis de bliver forsinkede på rejsen. Derfor bør der oprettes et fly- eller rejseankenævn, mener Forbrugerrådet ifølge NORDJYSKE Medier.

»Som det er i dag, kan forbrugerne klage til rigtig mange instanser, og meget tyder på, at sagerne falder forskelligt ud, alt efter hvor man klager«, siger Asta Ostrowski, seniorrådgiver i Forbrugerrådet, til NORDJYSKE.

Ritzau

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere