0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

SF: En rigtig træls sag

Emilie Turunen medgiver, at der er problemer med forbrugernes rettigheder.

Sundhed og sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Søren Anker Nielsen har fået en rigtig kompliceret sag på halsen. For selv om de spanske myndigheder har givet ham medhold i, at han bør få en kompensation på 1.200 euro eller lige knap 10.000 kroner af flyselskabet Iberia, efter han blev 27 timer forsinket på en rejse til Argentina, nægter flyselskabet at betale pengene.

Hans klagesag er et godt eksempel på, at der er langt fra lov til virkelighed. Det medgiver Emilie Turunen (SF), ordfører for Den Grønne Gruppe i EU-Parlamentet og medlem af udvalget for Indre Marked og Forbrugerbeskyttelse på baggrund af Søren Anker Nielsens sag.

LÆS ARTIKEL

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere