Næppe forelå den officielle bekræftelse fra den internationale cykelunion, UCI, på, at seks rød-hvide ryttere er berettiget til at stille op i landevejselitens dyst om VM–medaljer i Australien 3. oktober, før Danmarks Cykle Unions sportschef Lars Bonde udtog de første fire deltagere. Som ventet centreres satsningen omkring VM-bronzevinderen fra 2008 – og sidste års nr. 7 – Matti Breschel, og han er foreløbig sikker på at få selskab af Team Saxo Bank–kollegerne Anders Lund og Chris Anker Sørensen samt den tidligere holdkammerat Lars Bak (HTC–Columbia). Følger præstationerne i Holland og Frankrig »Lige nu følger jeg nøje med i, hvordan de danske deltagere klarer sig i det franske Tour du Limousin og det hollandske ProTour–løb Eneco Tour, og de indtryk tager jeg med mig, inden jeg udpeger rytterne til de sidste to pladser«, siger Lars Bonde. På forhånd kan Lars Bonde se bort fra begge årets danske mestre. Både guldvinderen i linjeløbet Nicki Sørensen og Jakob Fuglsang, der snuppede enkeltstartstitlen har et løbsprogram i den resterende del af sæsonen, som gør det vanskeligt at tilrettelægge optimale VM-forberedelser, hvilket sportschefen fuldt ud har accepteret.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Neurokirurg: De, der siger noget andet om cykelhjelmen, ved ikke, hvad de taler om
-
42 grader. Forbud mod alkohol udendørs. Advarsler på stribe: Sådan rammer hedebølgen Europa
-
Jeg var ikke klar over, at nogen kunne finde på at give ordet en ekstra stavelse
-
DF-politiker undskylder for »rablende vanvittigt« opslag: »Jeg er ikke dette menneske«
-
DMI udsender forvarsel om hedebølge
-
Keir Starmer kapitulerer: Derfor måtte han give op
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Lars Qvortrup OG
Karen Wistoft




























