Undervejs i Giro d’Italia har Alberto Contador beklaget sig over de mange forpligtelser, der efter etaperne følger med at være indehaver af førertrøjen. Det fik en enkelt gang Saxo Bank-SunGards kaptajn til at blive væk fra det obligatoriske pressemøde, hvilket kostede ham en mindre bøde, og siden har han rettet sig efter arrangørernes ønsker. I dag så han imidlertid ud til at nyde opgaverne i fulde drag, hvilket er ganske forståeligt med det overvældende succesrige facit af de tre ugers strabadser, og på domkirkepladsen i Milano var han ligeså dominerende en hovedperson ved hyldestseancerne, som han har været det i tre uger på de italienske landeveje. To trøjevindere som bipersoner Al festivitassen betød også, at der gik over to timer, fra han var suset over målstregen som nr. 3 på den 26 km lange enkeltstart, til han dukkede op til presseseancen. Den skulle egentlige have omfattet fire personer – vinderen af løbets fire førertrøjer – men eftersom Contador snuppede både den mest eftertragtede og den røde i pointkonkurrencen, var tallet reduceret en anelse.
Lyt til artiklen
LÆS OGSÅ Michael Rasmussens exit banede vejen for Contador
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Fremtidsanalytiker: »Der er en ganske stor sandsynlighed for, at vi slet ikke eksisterer om 100 år«
-
Festivalgæst: »Mit mål er at sove i teltet hver nat«
-
I et glimt så man sandelig selveste kong Frederik stå og se helt ordinært faderstolt ud
-
Måske er det ikke kun Vladimir Putin, som holder krigen kørende
-
Forsker: Varmen belaster ikke kun kroppen
-
USA har efterladt omfattende forurening i Grønland: »Det er noget svineri«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Jon Stephensen
Klumme af Ivan Krastev
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Kasper Lyngholm Vilbæk




























