0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

»Det virker lidt skræmmende at tænke på den vind, vi kan blive udsat for på så lang en strækning«

Indtryk fra Tour de France-præsentationen: Vind på Storebæltsbroen bekymrer Tadej Pogacar, mens Asgreen stiler målrettet mod succes på den indledende enkeltstart.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Template/Ritzau Scanpix
Foto: Template/Ritzau Scanpix
Cykling
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Cykling
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danmark præsenteredes fra sin smukkeste og mest charmerende side som verdens mest cykelvenlige nation, da ruten til den 109. udgave af Tour de France offentliggjordes i det parisiske Palais des Congrès med de tre første etaper henlagt til den hidtil nordligste lokation i den prestigemættede styrkeprøves historie.

Og selv om det danske landskab ikke byder på terrænmæssige udfordringer, der kan måle sig med dem, der venter, når rytterne skal udfolde sig længere sydpå, var der en bemærkelsesværdig respekt at spore for specielt et bestemt punkt på den rute, som er udtænkt af de danske arrangører med den tidligere amatørverdensmester og professionelle Alex Pedersen i spidsen.

Få Politiken leveret alle julehelligdagene

Få Politiken leveret hver søndag i en måned + alle julehelligdagene. Du får 8 aviser for 99 kr.

Kom i gang med det samme