0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Et tab på langt over en halv milliard: Brøndby har ødelagt den troværdighed, klubben så gerne vil bryste sig af

Analyse. Troværdighed er et nøgleord i Brøndbys strategi, men den økonomiske troværdighed hænger i laser efter flere dybrøde tal, der kalder på akut handling.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Brøndby havde forventet at tjene et pænt millonbeløb ved at sælge profilen Hany Mukhtar i 2019, men det blev aldrig til noget og har påvirket klubbens blodrøde regnskab. Først i 2020 bliver han solgt til en klub i USA.

Superligaen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Superligaen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var et af de første punkter.

Da lederne i Brøndby relancerede klubbens mål med den såkaldte Strategi 6.4 i foråret 2016, handlede det om at skabe en »bæredygtig udvikling«. Det skulle ske gennem sportslig stabilitet, et styrket fællesskab, økonomisk ligevægt inden udgangen af 2019 – og det skulle ske med en øget troværdighed. Det var det, der var et af de første punkter:

»Troværdighed«, lød overskriften på den fjerde side, der præsenterede Strategi 6.4, og nedenunder var det uddybet, hvad det blandt andet indebar:

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts