0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Super Bowl bliver en kamp mellem to generationer

Der er et paradigmeskifte på vej på quarterbackpladsen, vurderer ekspert inden søndagens NFL-finaler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ted S. Warren (arkiv)/AP
Foto: Ted S. Warren (arkiv)/AP

Quarterback. Russell Wilson er manden, der skal føre Seattle til sejr over San Francisco 49ers.

NFL
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
NFL
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Årets Super Bowl-finale den 2. februar i New York bliver et opgør mellem en af NFL's legendariske quarterbacks og en af ligaens unge kometer.

I søndagens AFC-finale mellem Denver Broncos og New England Patriots mødes quarterback-ikonerne Peyton Manning og Tom Brady.

Og i den efterfølgende NFC-finale mellem Seattle Seahawks og San Francisco 49ers er det de unge Russell Wilson og Colin Kaepernick, der tørner sammen.

»Historien om dette års NFL er kampen mellem skaren af unge, fremadstormende quarterbacks mod de gamle«, siger NFL-ekspert hos TV3 Sport, Henrik Levysohn.

De to finaler fortæller - ifølge Levysohn - om et kommende paradigmeskifte på pladsen, hvor en moderne quarterback i højere grad selv skal kunne løbe med bolden.

ritzau

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter